Budak Berumur 3 Tahun Menasihati Orang Yang Merokok


Bismillahirrahmanirrahim



#sekadar hiasan 

Assalamualaikum awak awak semua . HEE . Hah percaye tak budak yang b'umur 3 tahun boleh nasihat orang ? Percaye larh . Betul tak tipu . Tipu dosa , masuk api neraka ;P

Budak Comel : Ayah tak boleh makan rokok . Ayah batuk nanti kena makan ubat . Tengok nie (sambil tunjuk kotak rokok kat ayah dye) . Ayah nak jadi macam nie ker ? Kalo makan rokok , nanti mati sebab nanti dalam badan ayah penuh dengan asap . Ayah tak takut ker ?
Ayah : Iye takut nak


Hah itu ler cerita yer . Budak tu sebenar yer adik nisa . Klakar jugak la dye nasihatkan ayah nisa siang tadi . Orang hisap rokok , yang dye cakap makan rokok . Haha biasa larh budak2 . Dye cakap memang tak pelat . Sebab tu la nisa engat apa yang dye cakap tadi . Pas tu tergerak plak nak post pasal tu . 

Kat rumah dye larh paling pokpet2 tak henti2 . Weee 


Bagi yang hisap rokok kat luar sana tu , tak takut ker . Haish pelik larh kan sebab yer jelas2 ada tunjuk kat kotak rokok tu . Masih nak hisap jugak . Hope ayah nisa berenti merokok . Mak nisa jenuh suruh ayah nisa berenti , tapi tak berenti2 jugak . Doakan yer :)

Ehem2 patut la suka sangat diorang hisap rokok , rupa2 yer SEDAP . Nak tahu kenapa ? Meh lihat pic kat bawah nie .




p/s : Hah dah tengok ? So apa lagi . Katakan TAK NAK KEPADA ROKOK ! Sekian 








Terima kasih sudi baca . Suka ? Like jer . ehee .

10 Budak Comel Sudah Komen . Awak bila lagi ? ♥:

shida berkata...

hmm
shida pon pelik gak...
apsl la susah sgt perokok ni nk stop..huhu
xyah g jauh2 lah..even abg2 shida sendiri merokok..adeheiii...

Oshin berkata...

anggap je la rokok tu mcm shopping..hihi org pompuan kan xleh pisah dengan shopping..mcm tu jugak org laki xleh pisah ngan rokok...ikutkan ada persamaan...dua2 ada pembaziran...cume rokok lebih membahayakan...hihi

tp oshin pon tak suke org merokok *peace

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@shida : hehe lelaki . majoriti laki kat dunia nie ramai yg isap rokok . prmpuan pown ade jugak . sdp sgt asap rokok tu .

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@Oshin : haha . betul jugak tu .

#nisa pown tak suke jugak . HEE ;)

eB ezrin berkata...

hmmm kalo dh kaki rokok tuh, x der nyer heran. aduyai...

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@eB ezrin : hehe tao xpe ;D

merahitujambu berkata...

comel jee kan...

shiema sufian berkata...

budak kecik pon dh pandai bagi nasihat dah tawu betol dan salah. kenape la perokok takleh nak berfikir secara matang :)

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@merahitujambu : ehee omey omey ;)

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@shiema sufian : hurm itu ler pasey yer . haish ntoh ler :/