Renung-renungkan larh .



insyaAllah..kalau ada jodoh, kita jumpa. ;(

Kite mesti berfikirkan siapalah jodoh kite nanti . Macam manalah rupa dia . weeeee sape dye ea . hik3 . Jangan risau , kita masing2 ada jodoh masing2 . Tu semua Allah yang tentukan . Mudah-mudahan kita dapat jodoh yang soleh n solehah . Korang mesti nak jodoh korang dikalangan yang baik-baik kan . Nisa pon nak macam tu jugak . Tapi kita kenelah ubah diri kita nie dulu . Orang yang baik , mesti dapat yang baik jugak . Allahkan Maha Adil dan itu janji Allah terhadap hamba-hambanya .

Perlu ker COUPLE . Apa hukum Couple dalam islam ? Kalau cakap pasal couple nie , sampai bila2 pon tak habis ye dok . Jom dengar nie . Alah berapa minit je pon . Tak lama pon . Dengar yer :)




Ouke dah abis dengar ? Tahukan apa hukum yer . So renung2 kan lah . Dosa yang lepas2 pon tak tertggung . Nie nak tambah dosa lagi . Jangan terburu-buru mencari cinta apabila diri sendiri sedang mencari CINTA ILAHI . Jangan terburu-buru melayan perasaan apabila diri sendiri belum sempurna disisiNYA (ALLAH pencipta kita) . 

Yang berCouple diluar sana tu . Maaf kalau terase . Couple sekarang nie dah jadi trend kan . Bagi pasangan couple yang couple putus then couple balik . Warh boleh plak yer . macam main tarik2 tali . hehe . Yang couple2 putus tu , jangan kecewa . Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki mahupown perempuan , itu bermakna Allah mahu kita kembali kepada-Nya . Mengapa masih ragu-ragu ? Fikirlah baik-baik . 

p/s : Couple is joke , Nikah is serious . Couple membawa kita kepada zina . Nikah membawa kita kepada keindahan . So pilih mana yang nak . Teheee . Uik nisa nie nak nikah dah ker ? Haha tak yer . nak bagitahu jer pown . lalala ~





Terima kasih sudi baca . Suka ? Like jer . ehee .

15 Budak Comel Sudah Komen . Awak bila lagi ? ♥:

aTiey Izzati berkata...

yup btol 2....wtpe couple mrimaskan..huhu

Nabila Bakri berkata...

wahh ,,entry yg bgus !

shiema sufian berkata...

shiema suke ini :)

Ayie a.k.a Nyei berkata...

saye tak kapel saye ok! :P

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@aTiey Izzati : yeah tao xpe . memei pown .

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@Nabila Bakri : tehee mekasih :)

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@shiema sufian : nisa pown suke ;) tengs yer .

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@Ayie a.k.a Nyei : ececey yeke nie ? haha

Azzah berkata...

azzah couple sakan selepas kawen,masa single pakat duk jauh

SoLy SoLicious berkata...

im single..lalalal..

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

haha . bagus2 ;P

hawasumiri berkata...

yup dats true.. it just wasting our time cares to someone where he dnt sure be our husband..
kwn lebih seronok.. :)

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@hawasumiri : betul tu . agree2 ;)

bloghok berkata...

beshhhhhhhh

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@bloghok : mekasih :)