Wahai Kaum Hawa ♥


Bismillahirrahmanirrahim




HAWA 

Hawa,
Tak mahukah kamu merasakan,
Getarnya hati saat pertama kali bertentang mata pada hari ijab kabulmu?
Tak inginkah kamu merasakan,
Malu dan debarnya pertama kali berjabat tangan dengan seorang lelaki yang telah Allah pilihkan buatmu?
Maka, sebelum dia halal buatmu,
Peliharalah dirimu baik-baik.
Biarkan kamu mengecap manisnya bertentang mata saat setelah terlafaz ijab dan kabul.
Biarkan kamu merasa debar dan getarnya saat pertama kali tanganmu menyentuh tangannya.
Setelah dia halal buatmu.
Setelah kamu yakin dialah yang telah Allah pilihkan buat kamu.

Masing2 ada akal yang dikurniakan oleh Allah . So fikir2 kan larh . Tak inginkah jadi seperti yang dikatakan diatas ? Ingat kite perempuan , harga diri dan maruah tu penting . Jangan terlalu terpedaya dengan godaan2 lelaki . Mahalkan lah diri kite . Jangan biarkan lelaki sentuh kite sesuke hati . 

Sedih tengok remaja zaman sekarang kan . Macam2 perkara dah berlaku disebabkan tak menjaga batas2 pergaulan . Boleh pegang sesuka hati . Dah tahu dose dan hukum yer , tapi buat tak peduli jer . Ape yang penting bagi diorang keseronokan didunia . Diakhirat nanti diorang tak pikir plak .Tengok la macam2 kes yang berlaku sekarang kan . Mudah-mudahan diorang sedar dan kembali ke jalan yang benar .

Ingat jika benar lelaki tu sayang dan cintakan kite , Dia tidak akan MENYENTUHMU sebelum menikah denganmu , Dia tidak akan MELIHAT AURATMU sebelum menikah denganmu , 
Dia takkan menyebabkanmu LALAI DARI MENJADI HAMBA ALLAH YANG BAIK .


p/s : Sama-sama lah kita fikirkan dan beringat . Sayangilah diri kite . Suke entry nie ? like larh . Hee . Nak share pown boleh . Sekian ♥


Terima kasih sudi baca . Suka ? Like jer . ehee .

12 Budak Comel Sudah Komen . Awak bila lagi ? ♥:

Ini Kisah Tia berkata...

ibu Tia selalu kata macam tu .. kalau lelaki tu betul sayangkan kita , dia takkan sentuh kita ..

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@Ini Kisah Tia : yup betul tu sis tia . ibu pown selalu ingatkan kitekan . tapi sesetgh org , tak heran dgn kata2 ibu . sbb tu la terjadi yer perkara yg tak elok .

mate saya bulat berkata...

MSB sangat suke entry ni. MSB like taw ^^

hawasumiri berkata...

btul tu.. sumtime kita silap memilih org smpai kita boleh rosakkn hidup kita sendiri..
btw, jgn terlalu cepat sayang kan pada seseorang..

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@mate saya bulat : thanks MSB :)

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

@hawasumiri : yup nisa setuju :)

Asy Faro berkata...

salam kenal dari saya, Asy Faro.
setiap kali menulis entry d blog, target saya adalah untuk menceriakan dan mencuit hati sesiapa saja yang membaca. jadi saya nak ajak kamu usha blog saya untuk mengetahui kritikan dan pendapat kamu terhadap penulisan saya. be my follower is an extra bonus for me (if n only if u find my blog interesting) =D

nurdani berkata...

suka kata2 terakhir tu.itulah bukti dia benar2 sayangkan kita

Pendamba Mawar berkata...

yeah.. abg setuju dengan entri ni.:)
kalau da sayang dia akan melindungi bukan merosakkan.:)

3no gr33ny berkata...

hamba tersangatlah setuju...
like like like....!!

eyrah ♥ berkata...

suka la entri ni ^^

dill berkata...

i am waiting for the right man.

dill.