Wanita " Mata keranjang "

Photobucket


Wow tajuk yea . HEHE . "MATA KERANJANG" apa makna yea ? mata dia beranjang2 kea atau selalu main bola keranjang kea . HIHI . Sama sekali tidak betul . Mata keranjang tu diibaratkan macam "cuci mata" dan juga boleh dikatakan mata dye melilau-lilau ke tempat lain . Kadang2 bahaya jugakan bermata keranjang nie kan . Selalu yea lelaki kea perempuan yang mata keranjang nie ? hah lelaki kot . Eleh jangan cakap lelaki tak yea . Sifat mata keranjang nie mesti ada kat lelaki2 kan HEE . Tak de la , sama jea lelaki dan perempuan nie kan . Ouke jom kita tengok pandangan tentang mata keranjang nie .

Pandangan A : Normal la tu kalau perempuan mata keranjang dan lelaki mata keranjang . tak de bezanya . janji tidak melampaui batas dan melakukan maksiat sudah  .

Pandangan B : Kalau perempuan yang belum berkahwin itu tak de masalah la kalau dia nak jadi mata keranjang ke mata keronjong ke sebab mungkin dia dalam proses pencarian teman hidup itu yang mata asyik melilau-lilau je kalau nampak lelaki , berbeza bagi perempuan yang sudah berumahtangga kerana apa motif dia nak bermata keranjang lagi sedangkan dia sudah berkahwin . kalau dia nak bermata keranjang jugak memang sengaja nak makan pelempang suami la tu . HEE 

Pandangan C : Memang tidak dinafikan wanita mata keranjang ini punca kerosakan sesuatu hubungan . ianya biasa terjadi dikalangan wanita yang bujang dimana mereka tidak pernah puan dengan seseorang teman lelaki . bagi yang ada teman , pandang ler teman lelaki sendiri , tak payah nak pandang lelaki lain seperti playgirl la katakan .

Pandangan D : Lelaki atau perempuan yang bermata keranjang adalah kerana mereka nie tak pernah puas dan bersyukur dengan apa yang mereka ada . mereka juga ini bukanlah golongan yang setia . sekiranya seseorang itu mahu mendapatkan seseorang teman hidup yang baik disisi Tuhan dia sendiri mestilah memperbetulkan dirinya sendiri dahulu . orang yang bermata keranjang ini selalunya bukanlah orang yang jujur . 
*Betul kea ? hah betul la tu .

Pandangan E : Lelaki mata keranjang memang dah kira sinonim sifat lelaki , tapi kalau perempuan mata keranjang sanggup runtuhkan rumahtangga orang lain memang dah kira teruk la tu kan korang .

Hah sudah faham kan . Tapi semasa kita membeli belah , nak memilih barang yang hendak dibeli , kita mesti menjadi mata keranjangkan . Yela nak memilih barang yang betul2 kita suka . Betul tak korang ? Ada juga orang kata , sifat mata keranjang ni digunakan untuk mencari cinta yang sejati *eh yeke ? perlu kea bersifat macam tu . Tadi nisa tengok wanita hari ini . Pengacara tu yang kata . Alah boleh dikatakan setiap orang ada sifat macam tu kan . Jangan tipu ea . Betulkan . Baik mengaku . HEHE . Tapi takde la sampai nak meruntuhkan rumahtangga orang lain atau nak mempermainkan perasaan orang lain . So fikir2 larh . 



p/s : bermata keranjang biarlarh bertempat yea . ^_^









Terima kasih sudi baca . Suka ? Like jer . ehee .

10 Budak Comel Sudah Komen . Awak bila lagi ? ♥:

Cik Bell berkata...

btOl tu nisa..
kalau tak byk mesti sikit punye ada masalah mata keranjang..hehe ;)

Nisa Si Gadis berkata...

@Cik Bell : haha . a'ah tol tu .

Cik Bunny berkata...

cik bunny promote blog anda =)
http://inspirebunny.blogspot.com/2011/07/undian-band-terbaru-kini-dibuka.html

Nisa Si Gadis berkata...

@Cik Bunny : yeke ? tengs a lot ^_^

KeTaM_BaTu berkata...

laki ngan perempuan sama jer.. tapi masing-masing selalu menyalah dan menuduh antara satu sama lain.. ^^

bodoh! lelaki mata keranjang

jom bunuh syaitan

Cik Arda :D berkata...

pempuan mata keranjang kalau time nak pilih barang je kot..semua nmpak cantik..hahha..tapi kalau bab pasangan hidup, pilihan hati memang dah sorang je..tapi jeling2 kat owang len adela skit2..mklumla..ada mata...hikhikhik

Nisa Si Gadis berkata...

@KeTaM_BaTu : warh title entry . hehe

Nisa Si Gadis berkata...

@Cik Arda :D : haha jgn selalu maen jeling2 . nnti jadi juling :P

Diary oF Mine berkata...

sy budak baik... x mata keranjang... hahaha.. betol.... biarlah bertempat... mata keranjang ngan hasben sndiri la mksudnya tu kan?? :D

Nisa Si Gadis berkata...

@Diary oF Mine : haha betul tu .